fredag den 12. oktober 2012

Marcipan marengs

Der er flere der har spurgt om opskrifter på noget af det fra kagebordet til barnedåben. Her kommer en nem sag! Til barnedåben brugte jeg brombær på toppen men det kan man jo gøre som man vil.
Den anden dag lavede jeg dobbelt potion og lavede en lagkage til min søde svigerindens 30 års fødselsdag.

Her er til et' lag:

1 dl æggehvide
1/2 tsk eddike
150 g. flormelis
125 g. rå Marcipan

Jeg laver cremen af fløde og cremefraiche med lidt vaniljesukket, det kan man gøre som man synes bedst om

Pisk æggehvider, eddike og halvdelen af flormelisen stift til skum. Vend resten af flourmelisen i og pisk viderer til det hele er stift igen.
Riv marcipaneb i marengsmassen og vend det hurtigt sammen.
Læg marengsen som et stort bjerg på en bageplade med bagepapir. Gå efter en diameter på ca. 20-25 cm.
Bag den i 30-40 min ved 150 grader. 
Sæt den til afkøling på en rist
Umiddelbart inden servering, pyntes med creme og det ønskede fyld.  

 Der er mange muligheder med sådan en nem grundopskfift.
Man kunne vel også putte chokolade stykker i marengsen? 
Eller pensle den færdig bagte maregns med smeltet chokolade?

For det ikke skal være løgn kommer der vist billede af en lagkage i morgen, bassen og jeg laver;-)
Den skal med hjem til morfar, han har nemlig fødselsdag idag.
Hurra for ham og hurra for at det er fredag!!!
Mys

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når jeg hører fra DIG;)